יום ראשון, 1 במרץ 2009

בגוון אישי...

בהמהלך כתיבת העבודה,חודש מרץ 2009 קיבלתי טלפון לא צפוי מאדם שלא הכרתי בשם ישראל פיקהולץ.
ישראל הציג את עצמו כגנאלוג-אדם שעיסוקו חקירת דורות.

ישראל סיפר כי מזה 10 שנים הוא עורך מחקר על משפחתו,היא משפחת פיקהולץ וכי בעץ המשפחה קיים קשר נישאוים עם משפחת הובל וכי פיגה פיקהולץ התחתנה עם אדם בשם משה הובל.

הם הסבא והסבתא של מנחם הובל,הוא סבא רבא שלי.

בשיחתנו ישראל היה מאד נרגש וסיפר כי הודות לעבודת השורשים באינרנט הגיע לעץ המשפחה של משפחת הובל שלא ידע עליו עד כה.

ישראל העביר לי חומר רב כולל תעודת הלידה של ישראל לייב הובל,הוא אביו של מנחם הובל וחומרים נוספים.
סיכמנו כי ניפגש בקרוב ונשלים פערי מידע אחד מהשני.

להלן האי-מייל הראשון שקיבלתי ממר פיקהולץ לעיונכם:

לדור ומשפחתו, שלום.

שמחתי מאד לשיחתנו היום. אני שולח לכם קישורים ונספחים שונים מנות-מנות. אני כאמור יליד ארה"ב אבל שלשים וחמש שנה בארץ, לכן אין לי בעיה בעברית. אבל לתכנת הדאר שלי יש בעיה בעברית, לכן אשמח אם דברים חשובים תכתוב לי ב-Word (בעברית) ושלח כנספח, במקום לכתוב עברית הישר ב-gmail. אני לא מדבר על ענינים קטנים וקצרים, אלא על נושאים שיהיה לי ענין לתייק – לדוגמת עץ צאצאי סבא-מוני והדוד דודו.

כאן אני שולח את רשום הלידה של ישראל לייב הובל, אביו של סבא מוניו. הדבר תולם מתוך ספר רשומים בוורשא ובא בשני חלקים שיש לחברם זה לצד זה. יש כמה רשומים בכל דף, ובמקרה זה אנחנו מדברים על הראשון.

לאחר שתקבל את הדפים, דבר אתי בטלפון ואתן לך הסברים בעל פה. הטלפון שלי כאמור 02-9931713 (זה בירושלים) ואני קצת נכנס ויוצא. בעקרון אפשר גם בערב וגם במשך היום. אבל לא בשבתות.

שים לב. התעודות שאני שולח מן העיירה רוזדול, שהיא מעט צפונה מסטרי. כדאי שתזהה את שתיהן במפה ואם אתה מתקשה, דבר אתי.

האתר של כל משפחות פיקהולץ (האמא של ישראל-לייב) מופיע ב-http://www.pikholz.org/Pikdex.html ופירוט של משפחתכם מופיע ב-http://www.pikholz.org/Families/IZY.htm. בתוך המערכת שלי, משפחתכם מכונה 1IF.

לפייגע מינקה – אמו של ישראל לייב – היו ארבעה אחים שלהם צאצאים החיים היום (ואני בקשר עם חלק מהם), עוד אחות שנהרגה בשואה, שלשה אחים שמתו בצעירותם ואחות אחת שאין לי עליה מלבד לידתה. אני לא רושם באתר פרטים על אנשים חיים, זאת מטעמי פרטיות, אבל אם תסתכל למטה יש קישורים לצלומים של קברי המשפחה ככל שיש לי. אשמח להוסיף את של סבא מוניו ואשתי ושל הדוד דודו ואשתו. מה שכן, יש לי מדור מיוחד באתר עם פרטים על אנשים חיים (שמות ותאריכים), אבל כדי שתכנס, אצטרך לארגן לך סיסמא.

זה מספיק לעת עתה.

ישראל פיקהולץ




זאת תעדות הלידה של ישראל לייב הובל סבא של סבא רבא מוניו משנת 1882!!! ששלח לי מר ישראל פיקהולץ.
(ברשותי עותק ברור יותר...)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה